the past is the past!

i mitt liv som de ser ut nu , vill jag inte känna hat eller ilska mot någon. jag har haft en del ovänner som stått mig nära innan men som tyvär försvann ur mitt liv för ett tag, nästan ett år. när vissa saker sedan löser sig och plötsligt vänder så är de lätt att man är långsint och står på sig med att vara envis och elak genom att förtsätta bråka! hade jag frågat mig själv vad ja velat för ett halvår sen så hade jag helt klart velat fortsätta tjaffsa och ha intriger. men nu för tiden så känner jag att the past is the past! jag kan inte dra tillbaks de, jag kan inte få saker ogjorda eller jag kan inte göra något åt det för flutna. förutom att göra det bättre i dagsläget!

jag kan ha varit elak, och en dålig vän. men jag har lärt mig. livet är dels för kort för att slösa att vara ovänner och störa sig på människor som vart så självklara i ens vardag förut. därför har jag lagt allt bakom mig, dömmer ingen för gamla synder. eller bryr mig inte om gamla misstag, sen kanske de alltid kommer finnas som en påminnelse om att man inte kan berätta vad som helst för folk i sin omgivning. men jag är inte långsint och vill gärna göra saker bättre än vart det vart!

för ett litet tag sen, blev en bryten kontakt upptagen igen. och jag kände, att ja inte skulle dömma personen för gammalt om de verkligen är så att den precis som jag förstått att de finns så mycket annat man kan lägga energi på i livet. än gamla intriger! så jag bestämde mig för att prata igenom allt.

och även om det aldrig kommer bli som förut, så känns de skönt för mitt samvete att veta att jag har en mindre ovän. en midnre person att tycka de är jobbigt att stöta på! jag kan leva mitt liv utan konflikter och det är de bästa som finns!

jag skiter i vad folk tycker om mitt beslut, men mitt liv går ut på så mycket mer än dålig energi. och om bästa sättet just då är att bryta kontakten så fine why not? men om personen sen är villig att reda ut saker och ting precis som jag insett. så är jag inte omöjlig. och jag är säker på ifall fler personer skulle tänka så, så skulle de bli så mycket skit som släppte från våra huvudet. slippa ha dåliga saker att tänka på!

att vinna i livet handlar inte om att krossa andra och sänka folk för att vara ett steg över. utan att glömma och kunna se de fina i saker även fast de vart dåligt. för ibland kan de vara värt mer än vad man tror!
det är att vinna, resten är bara förlorare som kastar vänner hit och dit, som man igentligen kanske verkligen behövde. jag tror inte saker sker utan anledning, ja tror att de finns en mening med allt. självklart ska man följa sitt hjärta. och det är det jag gör! mitt hjärta säger: glöm de förlutna, våga förlåta och ge folk en till chans. gå vidare och lev ditt liv på ett sätt du kan berätta stolt om inför barnbarn osv när man blir äldre!

lyssna till era hjärtan!



Kommentarer

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0