på en dag.. på 10 minuters skrivning kan en vänskap på flera år brytas HELT..

nej! ingen är perfekt. och ja! alla är lika mycket värda. alla har något att älska.. och ja vad håller folk på med? jag kan inte göra mer än att hålla med om dessa saker. nu för tiden är det sjukt hur folk beter sig mot varandra!
skulle du/ni också tänk på hur ni betedde er.. eller hur? ingen var perfekt - som sagt nej absolut inte.. men man kan ha mer vett i skallen och veta vad som är rätt och fel.. oavsett om man är perfekt eller ej??!

jag menar jag är inte snällaste människan och absolut inte perfekt. men en sak jag ALDRIG har gjort är att berätta det allra tyngsta och jobbigaste och hemligaste sakerna någon sagt till mig! hur ovän jag än är och hur mycker hat eller irretation det än finns så skulle det aldrig falla mig in.. visst skitsnack det tänker jag inte undanhålla, jag pratar skit säger dumma saker men närmre än så går det inte. jag VET vart gränsen går!

jag har haft vänner som vetat en del saker, och jag har vetat en del saker om dom också om inte minst den ena som jag kallade min bästa vän. jag lovade att alltid finnas för henne genom allt. jag lovade att aldrig lämna henne och tvärt om. hon skulle vara vid min sida tills dagen då vi var klara med livet. det löftet är nog rätt bortkastat nu för tiden.. men en sak som jag lovade eller inte ens lovade utan det var en självklarhet för mig att inte säga det. det var hennes hemligheter, saker jag visste hon sa i förtroende! vilket jag trodde var tvärt om också. men ibland inser man för sent vilka som var äkta och inte.. en bätavän gör inte som hon gjort. en bästavän sjunker inte lägre än så...

och nej jag tar ingen skit från någon! inte ens en person som jag älskar/älskade! jag är ingen dålig människa ör det!

jag har gjort otroligt mycket tabbar,fel och dumma saker i mitt liv. MEN utan dessa saker skulle jag aldrig lärt mig eller vart den tjejen jag är idag. haft dem erfarenheterna jag har om hur du måste tänka innan du gör saker. mycket har förstört för mig och fått mig på så djupt vatten att jag inte orkat mer, de har fått mig att vilja sluta kämpa. men i och med att jag fortsatte mig igenom motvinden och alla svårigheter så lyckades jag! jag är inte stark men mycket starkare än för bara ett år sen.. jag har tagit mycket skit, gått igenom riktiga svåra tider och gjort en del dumma saker. men allt har en mening och meningen med allt det onda så har det fört med sig något bra!

jag är snart vuxen om ca 8 månader.. på den tiden ska mycket mer hände för att jag ska vara mogen nog att ta hand om mig själv.. för jag är inte mycket mer än människa, jag har också mina fel, mina svackor.. jag säger mycket jag inte menar. men oavsett vad och jag menar OAVSETT.. så håller jag det jag lovar när det gäller tillit! hur mycker som än händer och hur mycket någon än sårar mig, trycker ner mig eller hatar mig. så vet jag att alla har ett inre. ett inre som inte är lika starkt som det verkar på utsidan..

 folk har ett hjärta som kan göra jävligt ont. och jag vill inte vara personen som krossar det eller får en person till sitt svagaste jag..
en person jag älskat eller älskar vill jag inte svika så mycket.

men som sagt alla är vi olika, jag är bara en av alla människor där ute. men jag vet att alla gör fel och dumma saker men det finns en gräns och den gränsen skulle jag aldrig överstiga!...


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag tänker inte ta åt mig när du skriver att ngn har berättat massa skit om dig. För det var inte jag och det vet du. Men alla gör vi misstag och vi var nog dom som var bäst på de

2010-05-21 @ 08:22:39
URL: http://josefineviolaf.blogg.se/
Postat av: amanda

okej det var inte du som skrev kanske, men du var lika delaktig och '' va med på det'' ... du glömmer bort att du har en vän som sagt en del till min vän numera..



ja absolut, men misstag är okej att göra men som sagt så kommer det en gräns och det är jävligt låg. klarar man av att gå över gränsen då vet ja inte om man ens kan kalla det misstag.

2010-05-21 @ 08:49:27
URL: http://amandasigner.blogg.se/
Postat av: J

Var inte med på någonting, och det borde väl endå du förstå att jag inte gör sånt!

2010-05-22 @ 09:33:24
Postat av: amanda

nehe okej, menar du då att din bästavän ljuger eller? att DU inte gö sånt.. nej jag vet inte. man bukar bli som man umgås

2010-05-22 @ 12:08:29
URL: http://amandasigner.blogg.se/

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0