styrkan att ta sig igenom jobbiga saker

styrkan att kunna gå vidare är de inte alla som har.. att kunna gå vidare från något som betytt något eller någonting som vart jobbigt är nog en av dem svåraste sakerna att göra i livet. det kräver vilja och styrkan ll att kunna det. det är inte bara något man bestömmer sig för en kväll och gör dagen efter. det kräver tid och tålamod. man måste alltså vilja gå vidare för att lyckas. dock är det många som vill men inte heller kan.

jag är inget proffs, jag har själv tänk mig själv som en av dem svaga. en av dom som aldrig kommer kunna gå vidare och må riktigt bra. men jag har insett, jag är inte en av dom.. jag är en av dom som kan lyckas.jag är en av dom som har båder viljan och styrkan och har verkligen fått stå ut och haft tålamod. jag har gått genom motvind vissa dagar och vissa dagar har varit enkla!
vissa dagar har allt kännts omöjligt och viljan har blivit svag. men trots det har jag härdat ut. och jag är stolt över det idag.

jag har tagit mig ur en stor del av mitt liv på senaste veckorna. jag har försökt så länge men kanske inte alltid velat helt 100 %. men jag bestämde mig för någon månad sen. att nu är det nog! jag måste ta mig ur detta för det gör mig svagare och sliter ut mig dag för dag. viljan fanns där och inget kändes omöjligt.

jag kan inte säga att jag är helt klar. för vissa dagar är besvärliga och vissa är hur enkla som helst.- men trots det fortsätter jag att intala mig själv att det är det bästa för mig. vilket det är. ingen människa orkar ta så mkt som jag gjort det senaste halvåret. jag har kämpat men fått inget tillbaks. alltd funnit där osvosv.. man kommer då tillslut till en punkt då det är nog. och man inser att det är inte OK!

jag är på god väg, min vilja finns fortfarande där, att klara detta. jag är snart klar men inte riktigt än. det tar tid. men det viktiga är att inte ge upp! det borde ingen göra. det finns så mycket annat att lägga energi på än gamla kärlekar / gamla problem/ händelser osv osv..
Att ta sig igenom något jobbigt är en styrka. för styrka är inte att aldrig falla, utan att resa sig upp efter varje fall..

någonting alla borde veta är att det finns alltid något att älska hos dig. och kan inte personen se det tillexempel. så är det inte rätt. ingen är perfekt, men ingen är heller värdelös och obetydelsefull eller dålig på alla sätt och vis!
jag tror på att det finns en för alla.. !


Kommentarer
Postat av: Carolina [fotograf]

Att vara stark är inte att aldrig falla. Googla på den dikten, hjälper mig alltid :)



Hoppas mina foton på "svensk sommar" kan pigga upp i bloggen ♥

2010-05-12 @ 13:56:45
URL: http://caroflina.blogg.se/

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0