minnen av låtar!

haha ni vet att vissa låtar kan förknippas med vissa saker? jag förknippar väldigt mycket med låtar. resor, personer, tider, minnen osvosv.. :) det är igentligen sjukt hur mkt en låt kan betyda? det  är faktiskt så att jag glömt vissa saker men så kommer en låt som ''har med det att göra'' och då kommer allt tillbaks!
here is my memories of my life..


jag var sissodär 3.4 år, vaknade varje morgon av att min mamma spelade den här låten medans hon sprang runt i våran lägenhet i jakobsberg, det luktade kaffe i hela huset. jag satt och lekte i mitt rum med denna låt poppandes utifrån vardags rummet..


jag och en kompis som hette marielle, hade våran första fylla ochmin mamma hämtade oss i viksjö dit vi smitit ut.. vi fick ha möte med hennes pappa och min mamma hemma hos mig där dom va väldigt arga.. vi gick in på toan och grät tillsammans, gjorde upp en plan hur vi skulle få åka till gotland tillsammans.. jag lyssnade jämt på denna låt då. tillslut fick vi åka efter att ha smörat hur läänge som helst. men just denna händelse förknipps med denna låt..


sommaren 2008, när jag va varje dag med anna rebecca och emma. vi var alltid iskälby och chilla, sola osvosv ;) denna låt va en oblikatorisk sommardags låt fast ja den snabba verisionen också såklart!


rättegången.. lyssnade på den här låten när beslutet om rättegången kom..
lyssna även på den innan rättegången började..


båstad, båstad och båstad! inget annat..


turkiet!! robin hood. låten påminner o lycka!


om en enda person och en speciell situation!


en typsikt melanie fucka uuur låt hahaha! typsik fest låt helt enkelt!


när jag och josefine skulle på fest, tagga vi till på denna.hon berättate att den handlade om oss två när vi kliver in påen fest.. haha! sen vad jag sjöngoch vad hon sjöng haha. sen när vi satt i soffan i båstad, dagen innan nyår helt ruttna och ofixade och sjöng och dansade som muppar till denna låt haha..!:p


min och J's låt helt klart.. påminner om mkt.


dels sommarn 06, men även 2008..


HAHHA när vi gick i sexan och alla gick runt och sjöng denna,speciellt elias i klassrummet hela tiden hahhaa! MINNEN ASSÅ!


min lillebrors favoritsång förut :') haha påminner bara om honom som gick runt och sjöng på denna konstant haha!


haha - mitt namn är lena och jag tänker inte va tyst..
haha min och denice låt, grova minnen från sexan av denna låt och oss två haha!



camilla min barndomsvän som dog i tsunamin.. :/

Kommentarer
Postat av: Anna

underbara älskade vän,

jag lyssnade på några av låtarna och ja håller verkligen me dej, minnen kommer upp och de känns som de var igår, speciellt låten som du förknippade med sommar 06. Minnen från gotland, minnen av dej o mej. Längtar ihjäl mej till sommar 2010 o gotland med dej och alexandra, om de fortfarande blir så dvs.

Du är en av mina bästa vänner o ja släpper dej inte för nått, Love u.

2010-02-23 @ 20:13:00

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0