tiden går för fort för att kunna slösa

jag kom och tänka på en sak nu ikväll. tiden går alldelles för fort. när jag sitter och ser gamla bilder känns de som igår. men det är trots allt 2,3,4 år sen..

ja minns 2006 när man kände sig stor, att man var cool som hängde där på viksjö vallen. tände sin första ciggarett och smaka sin första alkohol. man skulle bärja högstadiumet och tänkte '' shiit kolla niorna'' fett stora.. man var oerfaren på många plan om hur det kändes att vara riktigt full, olyckligt kär och hur det var att haft sex tillexempel.. kanske inte alla men jag var otroligt liten och inte alls mogen för något av det där. jag rökte mun blåss haha och drack inte alls. hade aldrig gjort mer än att strula. jag tänkte att de kändes som om de var 100 år kvar tills jag skulle bli stor och få massa problem runt mig. jag tyckte de verkade överskattat att komma hem full att gråta för någon man tycker om, att stå och snacka om vem man haft sex med tillexempel.. de fanns inte för mig då iallafall. jag var 12 år.  mamma och pappa sa alltid '' vänta tills du blir riktig tonåring då kommer du säga han ba, jag ba,dom ba,vi ba, ööh.. '' jag trodde de var överdrivet och tänkte så kommer de säkert inte alls vara..

nu säger jag bah till varje sak jag ska säga typ. de bara kommer av ren reflex..
nu pratar vi alltid om sex och ''vad som hänt'' under helgen.
nu har man dessutom kommuit hem stupfull. och önskat att man aldrig borde tagit det sista glaset.
nu är det fullt med problem runt om hela tiden.
nu faller tårarna med jämna mellanrum för killar.
nu röker man nästan på heltid
nu går man i 2:a året på gymnasiumet och fyller snart 18...

2007 då började livet dra igång, man rökte lite då och då .. igentligen jätte töntigt.. menmen
det var också då man kom en aning närmare verkligenheten och var med om liite mer osvosv..

2008 då bärjade nästan allt. man blev av med oskulden. eller jag blev det iallafall. i början av 2008. man festade ibland men inte allt för ofta. man hade fortfarande sina hemkvällar och roligt utan alkohol. ja bärjade fatta också att det var inte coolt att röka. jag grät för min första kärlek. jag blev också kär för 1:a gången i mitt liv. fram emot sommarn blev fest mer och mer aktuellt. och hela sommarn bestod i princip av att festa.
jag emma och denice var mest med jesper ljung emil matsson och pontus dannefalk. den sommarn. hos min mormor och morfar.
frammåt hösten blev att tappa kontrollen mer och mer vanligt. jag hade min första stora fest. tyckte man då. men jämfört med dom man haft nu är de väll ingenting antar jag. jag fick också känna på för första gången hurde kändes att ''bli dumpad '' och vara ledsen över någon dum kille haha.

2009 började i kaos för dom flesta. det var ett oerhört tufft år för mig. vänner kom in i ens liv och vissa försvann. jag umgicks också mycket med skälby killarna då. festa var nu en självklarhet på helgen. och rökningen hade tagits upp igen. frammåt sommarn hade jag nästan inga betyg alls och höll på att förlora gymnasie skola. men klarade mig upp och kom in på jensen västra ( där jag går nu ) jag åkte utomlands för första gången med en kompis. vilket var sara! turkiet 2009! galet år. jag fick dessutom nya känslor för en kille. lika dumt som innan. men antar att man aldrig lär sig.. 2009 gick mot sitt slut och de var nyår igen. åkte ner till båstad med josefine och firade där. de var rätt nice!

2010, här är vi nu.. lidande mot dess slut. året började rätt bra, men frammåt februari blev det knas igen med vänner osv. bytte umgänges krets igen.. lärde känna emma larsson :) nu är vi i mkitten på 2010 ( helt sjukt.. ) att festa är nästan självklart nu för tiden om jag ska vara ärlig.. och sex är ingen stor grej längre. alla har i princip en egen kk haha.. låter sjukt ja vet, men vafan ärlighet nu ärlighet! rökningen förekommer varje vecka minst! ibland varje dag.skolan har knasat och kärleken står kvar. helgerna består av killar,fest och galenskaper.
mina närmsta vänner är anna,alexandra,sara,rebecca,melanie, emma,emma.lars. och umgås mest med anna! skälby gänget har jag lagt bakom mig då även jag gjort dumma saker man kanske ångrar i mellanåt. men hade jag aldrig satt mig i den situationen så hade jag aldrig lärt mig. man lär sig av sina fel. och även jag av mina...
skälbytiderna var något jag hade roligt med då. nu skulle ja aldrig gå tillbaks även om ja kunnat. det är the past!
även fast jag i mellan åt kan sakna VISSA, men vissa ( dom flesta ) är jag glad över att ha lagt bakom mig!

jag är nöjd med mitt liv, med den jag är. de kommer alltid komma jobbiga stunder men de gäller att ta sig igenom dom och göra sig stark. jag kanske inte lever mitt liv som alla vill. men jag är nöjd med det just nu. jag är inte redo för förhållande. de bara är så. jag är inte bäst i skolan. men då fr de vara så. jag ska kämpa och göra de bästa jag kan.. mer kan jag inte ge tyvär! jag har underbar familj och vänner som jag aldrig nånsin skulle byta ut. i mellan åt suger livet hårt! men vafan de går över. bara bita sig i läppen och ta sig över tröskeln!
att förlåta är inte omöjligt. att förlåta och inse att alla begår fel är en mognad. attt förstå att livet har så mycket mer att ge än bara en dålig kärleks romans, fest eller leka med sitt liv. de handlar om ansvar och att växa upp. bli den du sen ska vara för resten av ditt liv. jag vill iallafall inte stå där när jag är 40 ångra massa och undra vad jag slängde bort mitt liv på? jag vill kunna förklara för mina barn exakt de alla förklarat för mig, som ja själv har skitit i. men bättre sent än aldrig, så har jag kommit på att mitt liv går inte bara ut på kompisar och fest. ansvar ger möjlighet till att lyckas. ta tag i sitt liv! och det är precis vad jag tänker göra. tyvär så lär man sig bara hårda vägen hur lätt allt försvinner om du inte kämpar och inte gör något. man lär av sina fel!

det är dags att bli vixen snart. och innan dess så har jag så mycket mer att klara av. vuxen är inte bara en ålder, den dagen du blir myndig. utan de handlar om att kunna ta hand om sig själv. inse fel och brister och ta vara åp sina chanser man får i livet. och jag är taggad! :)


Kommentarer

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0