jag har en tanke!

godmorgon?  när jag satt på bussen idag imorse påväg hem så kom det på en sexårs klass, dom satt runt mig, och jag fick en tanke... det var inte länge sen som jag själv satt där med min klass och gjorde kaniner av  fingervantarna, pratade om hur mycket man hade i veckopeng, vem man skulle leka med i helgen och satt och skröt om sin familj, att ens mamma var bäst, pappa var starkast osvosv.. dom hör barnen satt på bussen precis som vi, förde ett jävla liv, men istället för att störa mig på det och bli irrterad fick det mig att se tillbaks på mig själv i den åldern.

det var också en tjej som hade en sån där fingervantar kanin, och sa till den andra tjejen som också hade det att dom skulle pussas ( kaninerna ) då säger den tjejen, - nej fy va äckligt tihihi.. jag kommer ihåg precis hur det var, man tyckte folk som pussades var äckligt, och en puss innebar att man verkligen var kär i den man pussade på tex kinden.. att hålla hand gjorde så man var ihop osv.. nu har man sex med folk man knappt känner? en puss betyder ingenting längre. det är en vanlig vardag! på ett sätt saknar jag tiden då man satt där på bussen och förde massa liv och lekte kull på skolgården, kom hem och ritade teckningar med sin mamma och kolla på bolibompa.. nu är livet så jävla komplicerat, man ska ha massa kläder,smink, pengar m.m ! då fick man en klubba för 2 kr och var glad en hel dag för det. fick man 40 kr var man rik!? haha, kläderna valde mamma och smink var att sno mammas läppstift när hon inte såg, sen var man röd/rosa ( vilken färg det nu var ) runt hela munnen haha! 

det var så lätt när man var liten, nu är livet så jävla svårt och man måste verkligen tänka sig för. tiden går enormt fort och det känns som inte alls längesen jag gick där i skolan i typ 1:an och längtade tills jag skulle börja i sexan för då '' var man så stor'' sen gick tiden hur fort som helst och plötsligt skulle man snart börja sjuan, jag tänkte ''tänk sen när jag går i nian.. '' NU sitter man här i sin soffa och går i gymnasiet och tänker, snart är jag vuxen. och om ett tag skriver man samma sak och är kanske 19 år..

jag har insett att man måste ta tag i sitt liv, inte slösa bort det. för dom hör sista åren som fri ungdom går fort! rätt som det är är vi vuxna och ska försörja oss själva! man lever bara en gång så att ta vara på det som är viktigt är precis vad jag ska göra nu!


Kommentarer

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0