mobbade barn i skolan...

vet ni vad jag tycker att fler ska bli som jag och några vänner. hjälpa mobboffrena i skolan. jag menar vi är stört i våran skola, sen finns det åttor som blir retade pga sin bakgrund, för sitt utseende osv...
visst jag hatar emosar och skulle kunna säga vad jag verkligen tycker om dom högt så alla hör, men när det gäller en liten tjej i skolan som går i sjuan eller åttan ( iaf mindre än mig ) så skulle det aldrig falla mig in att göra det...

det var en tjej som hade blivit kallad både det ena och det andra + att hon va emo.. sen var det några men speciellt en kille som hade hållt på mot henne under ett rätt långt tag, och man kunde verkligen kalla det trakasserier och mobbning!
en dag så började hon gråta pga en sak han hade sagt, jag och mina vänner stog först och garva.. ( förjävligt elakt ja vet )
men sen gick vi fram och verkligen lyssnade på henne, vi jhälpte henne till en lärare och snackade med den där killen...
nu idag mår hon bra som jag förstår när jag ser henne i skolan...

sen idag så var det en tjej som tydligen va mobbad som inte orkade mer och satt utanför syster och grät... jag gick dit direkt för att kolla men då var lärare redan på plats och hjälpte henne.
det är det jag menar people... hjälp dom som är utsatta istället för att själva mobba. visst man gillar inte alla men snölla vi är äldst och ska fan vara mognast då också!

hur ful eller whatever man än är så är ingen värd att bli mobbad... jag har själv blivit det en gång och har själv gjort det mot andra... jag har mått LIKA DÅLIGT oavsett om jag utfört den elelr vart utsatt.

det händer ju faktiskt att ungdommar tar självmord pga detta!? så nej stoppa mobbingen och hjälp till istället!

Kommentarer

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0