theres rojos rättegång

idag är det theres J. Rojos rättegång, jag känner verkligen medlidande med hennes närmsta vänner. som får gå igenom detta hemska som hänt. jag kan inte fatta hur något sånt här kan hända..  att någon kan ha ihjäl en annan människa som är oskyldig? det är helt sjukt hur mycket som händer runt om oss. våld sker varje dag i sverige, men att det ska gå såhär långt att någon dör, det finns inga ord för det!

kan folk sluta upp med att slå varandra? kan folk sluta upp att göra illa varandra.. för det är lättare än vad vi tror att det kan sluta med döden. jag hoppas och jag tror många andra tycker som jag att denhär händelsen har fått många ungdommar att förstå allvaret med att puckla på en annan människa pga avundsjuka..

att kärlek kan vara så starkt, det vet vi. men att kärleken är så stark att den gör så det innebär döden för en tjej som knappt börjat leva sitt liv.. det är hemskt, sjukt och helt ofattbart! det är även ofatt bart för dem som kände ( tove&tim) som misstänkta 16-åringarna hette, att ha umgåts med dom och sett deras bra sida och nu inse att dem kunnat göra såhär mot lilla theres.. dom förtjänar ingenting bra, dom förtjänar ett riktigt hemskt straff som får dom att fatta vafan dom har gjort! att tove som hade toppbetyg och tim somvar fotbollskillen kunnat mörda underbara theres är svårt att förstå!

r.i.p Theres Johansson Rojo. du förtjänar nu det bästa där uppe.. !

Kommentarer

skriv något sötnos:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0